CAT

Xavier Clavijo Mercader neix a Mollet del Vallès. Estudia disseny gràfic a La Llotja de Barcelona. Combina aquests estudis amb la feina de fotogravador. Un cop els acaba, entra a treballar en un dels estudis de disseny més reconeguts i premiats de Barcelona, Ruiz+Company, i més tard a Morillas, on prendrà contacte amb projectes d’imatge corporativa i packaging. L’agència de publicitat Tandem Campmany & Guasch DDB (ara DDB Barcelona) li ofereix la possibilitat d’integrar-se a un dels seus equips creatius com a director d’art formant equip amb el Jordi Mitjans i el Dani Campmany. En formarà part durant més de dos anys. És en aquest període que inicia també estudis de fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya.

Al 2001 marxa a Londres per ampliar els seus coneixements en disseny i publicitat. Allà treballa a l’estudi Twelve Stars i a l’agència Captive Communication. Passats dos anys, torna a Barcelona i inicia un període com a director d’art freelance per a les agències Think Small i DDB Barcelona. Més tard, s’incorpora als equips creatius de Dayax, primer, i Alicia, posteriorment. Al 2011 funda l’estudi de disseny i publicitat Cal 42.

La seva feina dins de la publicitat ha estat reconeguda amb un Lleó de Plata a Cannes i un Graphispag de Plata, ambdós guardons dins de la categoria de campanya gràfica.

Durant els últims dos anys, també ha estat professor de Direcció d’Art en Publicitat a l’Istituto Europeo di Design a Barcelona.

CAST

Xavier Clavijo Mercader nace en Mollet del Vallès. Estudia diseño gráfico en La Llotja de Barcelona. Combina los estudios con el oficio de fotograbador. Finalizados estos, empieza a trabajar en uno de los estudios de diseño más reconocidos y premiados de Barcelona, Ruiz+Company, y más tarde en Morillas donde se especializa por primera vez en proyectos de imagen corporativa y packaging. Poco después, la agencia de publicidad Tandem Campmany & Guasch DDB (ahora DDB Barcelona) le ofrece la posibilidad de integrarse en uno de sus equipos creativos como director de arte formando equipo con Jordi Mitjans y Dani Campmany. Se dedicará durante más de dos años. Durante este período empieza a estudiar fotografía en el Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya.

En el 2001 vuela hacia Londres para ampliar sus conocimientos en diseño y publicidad. Allí trabaja en el estudio Twelve Stars y en la agencia Captive Communication. Dos años después, vuelve a Barcelona donde sigue elaborando trabajos como director de arte freelance para las agencias Think Small y DDB Barcelona. Poco después, se incorpora a los equipos creativos de Dayax, primero, y de Alicia, posteriormente. En 2011 funda el estudio de diseño y publicidad Cal 42.

Su labor dentro del mundo publicitario ha sido reconocida con un León de Plata en Cannes y un Graphispag de Plata, ambos galardones dentro de la categoría de campaña gráfica.

En los dos últimos años, también ha sido profesor de Dirección de Arte en Publicidad en el Istituto Europeo di Design de Barcelona.

ENG

Xavier Clavijo was born in Mollet del Vallès. He studied at La Llotja in Barcelona, combining the studies of graphic design with a prepress job. After completing his studies, he first worked at one of the most influential design studios in Barcelona, the award-winning Ruiz + Company and later at Morillas where he was introduced to the field of corporate identity and packaging design. Soon after he joined the advertising agency Tandem Campmany & Guasch (now DDB Barcelona) joining one of their creative teams as an art director working with Jordi Mitjans and Dani Campmany. He worked there for more than two years taking the opportunity to simultaneously study photography at Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya.

In 2001, Xavi Clavijo went to London to broaden his horizon in design and advertising working for Twelve Stars andCaptive Communication agencies. Two years later, he returned to Barcelona working as a freelance art director for agencies Think Small and DDB Barcelona. Soon after, he joined the creative team of Dayax and later Alicia before founding the design and advertising studio Cal 42 in 2011.

His work in the advertising world has been recognised with a Silver Lion in Cannes and a Silver Graphispag, both for print campaigns.

For the past two years, Xavi Clavijo has taught Art Direction in Advertising at the Istituto Europeo di Design in Barcelona.